Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn blog. In 2014 ben ik begonnen met bloggen. Het maken van Bijbelstudies is voor mij belangrijk. Alleen horen en lezen beklijft niet. Het begrijpen gaat het beste door in het onderwerp te duiken en het op te schrijven. Ik besloot om het bestudeerde niet voor mezelf te houden maar te delen. De studies staan allemaal rechts op dit blog. Ze gaan over Bijbelse onderwerpen die mij aanspreken.

Verder probeer ik elke maand een blog te plaatsen. Zo'n stukje schrijf ik in eerste instantie voor het blad van de kerkelijke gemeenschap waar ik neer toe ga. Als het daar is verschenen deel ik het hier. Zo vang ik twee vliegen in één klap. De onderwerpen zijn uit Gods Woord, tijdschriften of gaan over persoonlijke gebeurtenissen en ervaringen. Ik nodig je uit om rond te snuffelen in mijn studies en je voordeel er mee te doen. Je mag ze gerust kopiëren of delen maar dan wel graag met vermelding van de bron. Succes met studeren. Het staat je vrij om te reageren.


donderdag 19 december 2019

DE BESTAANDE

De Bestaande.

Een poosje geleden onderzocht ik het woord HEERE in mijn online Bijbel van de Statenvertaling. In de kanttekeningen staat: HEERE is Jehovah. Hij is de ‘the existing One’. Hij is De Bestaande. Toen ik daar over nadacht raakte het me. God is DE BESTAANDE. Hij is er altijd geweest en zal er altijd zijn. God is de IK BEN. Dat lees ik in 1 Timotheüs 6: 16 en in:
Exodus 3: 14 En God zei tegen Mozes: IK BEN DIE IK BEN. Ook zei Hij: Dit moet u tegen de Israëlieten zeggen: IK BEN heeft mij naar u toe gezonden
 

Vroeger in “De Vergadering” nam ik deel aan een studie over de namen van God. Hier vond ik iets wat er op lijkt.

Er zijn mensen die menen dat christenen hun eigen God creëren. Ik las er een artikel op de site “Scientias” over, wat ik fascinerend maar ook frustrerend vind. 
 
Er zijn mensen die geloofd hebben en steeds meer gaan twijfelen. In de Visie las ik een blog van Andries Knevel. Daarin vertelden gelovige ouders dat hun kinderen en kleinkinderen niet meer naar de kerk gaan en niet meer geloven. ‘God’ zegt hen niets meer. Ze hebben het te druk en bovendien; wie gelooft dat nu nog. 
 
Soms kijk ik ook met verwondering naar het bestaan van God. Soms vraag ik mij heel even af of het echt zo zal zijn dat ik Christus na mijn sterven fysiek zal ontmoeten. Toch moet ik bekennen dat het een innerlijke overtuiging is. Het maakt me blij en gelukkig ondanks dat sommigen het enigszins vreemd en ‘niet van deze tijd meer’ vinden.

We vieren dit jaar weer kerst. Het zijn een paar vrije dagen en we maken het gezellig. Veel mensen gaan dan naar een kerk en genieten van de sfeer en feestelijkheden. Ik bid en hoop dat mensen zich zullen realiseren dat God, DE BESTAANDE, ZOON werd. God openbaarde Zijn onzichtbaarheid in Zijn Zoon. Het artikel op de site “Scientias” biedt een ware uitdaging over de manier waarop we ons vertrouwen in Christus kunnen delen, alhoewel ik besloten heb er niet meer over te discussiëren, maar ontspannen te leven. God zal Zich opnieuw openbaren!

Er ligt weer een heel jaar voor ons. We weten niet wat er zal gebeuren. Er is onrust in Nederland en in de wereld. Wat een voorrecht dat ik mag weten dat DE BESTAANDE in het Kindje Jezus naar deze aarde is gekomen. Hij heeft alles in Zijn Handen. 

Als je nog meer wil lezen over kerst dan kan dat op de volgende blogs:
2014  2015 2016 2017 2018


4 opmerkingen:

www.annderverhaal.nl zei

Mooi Rinkse. Ik noem God vaak de Aanwezige. De Bestaande is Aanwezig in ons leven wanneer we Hem de ruimte geven. En of anderen dat nu begrijpen. Dat is niet zo belangrijk. Ze weten niet Wie ze missen. Dat doet me wel pijn want je mist de Essentie van je bestaan, denk ik dan. Ik wens jou ook een gezegende tijd toe.

Rinske zei

Dank je Anne voor je wensen en je aanvulling. De Aanwezige is ook mooi en allesomvattend.

Aritha zei

Voor One For Israel vertaalde ik ooit dit: "God dringt er op aan en houdt vol dat Hij niet gecategoriseerd kan worden - Hij IS. God lacht om al ons heen en weer gepraat over of Hij bestaat of niet - Hij is de definitie van het bestaan!" http://ariellapersoonlijk.blogspot.com/2018/06/de-naam-van-god.html

Dank je wel voor je mooie blog. Ik wens je een fijne week toe.

Rinske zei

Dankjewel Aritha voor je wensen en je woorden. Ik ga jou blog opzoeken. Ik wens jou een gezegend nieuwjaar toe.