Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn blog. In 2014 ben ik begonnen met bloggen. Het maken van Bijbelstudies is voor mij belangrijk. Alleen horen en lezen beklijft niet. Het begrijpen gaat het beste door in het onderwerp te duiken en het op te schrijven. Ik besloot om het bestudeerde niet voor mezelf te houden maar te delen. De studies staan allemaal rechts op dit blog. Ze gaan over Bijbelse onderwerpen die mij aanspreken.

Verder probeer ik elke maand een blog te plaatsen. Zo'n stukje schrijf ik in eerste instantie voor het blad van de kerkelijke gemeenschap waar ik neer toe ga. Als het daar is verschenen deel ik het hier. Zo vang ik twee vliegen in één klap. De onderwerpen zijn uit Gods Woord, tijdschriften of gaan over persoonlijke gebeurtenissen en ervaringen. Ik nodig je uit om rond te snuffelen in mijn studies en je voordeel er mee te doen. Je mag ze gerust kopiëren of delen maar dan wel graag met vermelding van de bron. Succes met studeren. Het staat je vrij om te reageren.


zondag 26 februari 2023

Koekje van eigen deeg.

Koekje van eigen deeg. Opwekking 124.

Ik bouw op U
mijn schild en mijn verlosser
niet eenzaam ga ik op de vijand aan
sterk in uw kracht gerust in uw bescherming
ik bouw op U en ga in uwe naam -2x-

Gelovend ga ik eigen zwakheid voelen
en telkens meer moet ik uw kracht verstaan
toch rijst in mij een lied van overwinning
ik bouw op U en ga in uwe naam -2x-

Ik bouw op u
mijn schild en mijn verlosser
Gij voert de strijd, de huld’ is u gewijd
In ‘t laatste uur zal ‘k zegevierend ingaan
in rust met u die mij hebt voortgeleid. -2x-

Door de jaren heen werd dit een lievelingslied van mij. Vooral de zin 'en telkens meer moet ik uw kracht verstaan' is een ervaring die ik regelmatig had/heb. Zo was ik 9 jaar in een 'volle evangelie' gemeente. Daar nam ik ook deel aan de eigenschap dat 'wij' de ware boodschap uitdroegen. Toen ik meende dat het hier en daar haperde ging ik vragen stellen. Dat werd mij niet in dank afgenomen en kreeg ik te maken met een houding die ik zelf ook had. Het voelde niet prettig. Het was een leerzaam koekje van eigen deeg.

Hetzelfde overkwam mij in een afscheiding van de 'vergadering van gelovigen'. Je zou zeggen dat ik het lesje wel geleerd had, maar nee. Alleen was ik er nu niet meer zo van slag van. Ik begon mijn eigen zwakheid te voelen en te erkennen. En zo begon er voor mij een lied van overwinning te ontstaan en mag ik steeds meer leren op Christus te bouwen.

Of ik de eindstreep vlekkeloos behaal en met Paulus kan zeggen dat ik het geloof heb behouden; 2 Timoteüs 4: 17? Ik jaag ernaar. 

 

Ik haal troost uit de vele verhalen uit de Bijbel zoals uit de levens van David en Salomo. Zij waren uitverkorenen en mannen naar Gods hart, ondanks de behoorlijke misstappen die ze maakten. Ook Paulus weet erover mee te praten, meen ik te lezen in:

Filippenzen 2: 7, 8d - 12 7 Maar wat voor mij winst was, dat heb ik om Christus' wil als schade beschouwd. 8d opdat ik Christus mag winnen, 9 en in Hem gevonden word,  niet met mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof in Christus is, namelijk de rechtvaardigheid uit God door middel van het geloof; 10 opdat ik Hem mag kennen, en de kracht van Zijn opstanding en de gemeenschap met Zijn lijden, doordat ik aan Zijn dood gelijkvormig word, 11 om hoe dan ook te komen tot de opstanding van de doden. 12 Niet dat ik het al verkregen heb of al volmaakt ben, maar ik jaag ernaar om het ook te grijpen. Daartoe ben ik ook door Christus Jezus gegrepen.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bedankt voor het delen! Groetjes van Mei~

Rinske zei

Dag Mei. Wat leuk dat je dit gelezen hebt. Groetjes, Rinske.