Welkom op mijn blog.

Welkom op mijn blog. In 2014 ben ik begonnen met bloggen. Het maken van Bijbelstudies is voor mij belangrijk. Alleen horen en lezen beklijft niet. Het begrijpen gaat het beste door in het onderwerp te duiken en het op te schrijven. Ik besloot om het bestudeerde niet voor mezelf te houden maar te delen. De studies staan allemaal rechts op dit blog. Ze gaan over Bijbelse onderwerpen die mij aanspreken.

Verder probeer ik elke maand een blog te plaatsen. Zo'n stukje schrijf ik in eerste instantie voor het blad van de kerkelijke gemeenschap waar ik neer toe ga. Als het daar is verschenen deel ik het hier. Zo vang ik twee vliegen in één klap. De onderwerpen zijn uit Gods Woord, tijdschriften of gaan over persoonlijke gebeurtenissen en ervaringen. Ik nodig je uit om rond te snuffelen in mijn studies en je voordeel er mee te doen. Je mag ze gerust kopiëren of delen maar dan wel graag met vermelding van de bron. Succes met studeren. Het staat je vrij om te reageren.


maandag 1 augustus 2022

Genade zo oneindig groot.

Christus, één gebed van ons verwijderd.

Sinds een paar maanden doe ik mee aan een project van Jan Heijnen om de Bijbel in 2 jaar te lezen. Jan begeleid ons hierin met een dagelijkse mail. Vandaag (7-7) was ik bij Exodus 37 en 38 en de vraag die ons werd gesteld is: "Wat betekent het voor jou dat je dankzij de bemiddeling van de Here Jezus God vrij kunt benaderen?"

De overdenkingen op deze vraag wil ik met jullie delen. Het is al zo vanzelfsprekend dat ik door het vertrouwen in en het geloof van Christus tot God kan naderen. Dat laatste betekent dat het niet van mijn geloof afhangt, want dat wisselt en schiet altijd te kort. Maar het geloof van Christus was en is standvastig. Hij heeft overwonnen en daar mag ik op vertrouwen.

Die bemiddeling van de Here Jezus is van levensbelang. Het was een groot en heftig offer wat Hij bracht. Dat wordt duidelijk in het Oude Testament door de vele offers die er nodig waren om de mens van zonde te reinigen. Daarvoor moest iemand sterven. Toen een dier en voor mij was dat Christus.

Er was slechts één gebed nodig om in de nabijheid van God te komen. Daardoor kan ik leven, eeuwig leven. Mijn fouten, falen en zonden mag ik belijden maar eigenlijk heb ik al vrijspraak en vergeving ontvangen. Mijn leven is zinvol en er is uitzicht op een leven na dit leven, dichtbij God en Christus, waar ik werkelijk tot mijn doel zal komen. God wil mij/ons voor altijd bij Zich hebben. Dat kan door het volbrachte werk van Christus. Het gaat mijn verstand te boven. Soms wil ik de intentie 'pakken' maar dat lukt niet. Ik kan alleen maar in stille verwondering zijn, voor Christus die mijn zonden gedragen heeft, maar ook die van alle mensen en van de wereld; Johannes 1: 29 De volgende dag zag Johannes Jezus naar zich toe komen en hij zei: Zie het Lam van God, dat de zonde van de wereld wegneemt!

Er was en is zo'n grote kracht in Zijn Bloed. Dat is voor mij niet te bevatten. Misschien zal ik dat ooit wel kunnen. Ik ervaar die verlossing soms meer, soms minder. Maar ik mag daarvoor danken, ook al schiet dat altijd tekort. Ik mag het zomaar zeggen: "alles is volbracht door Christus en nu kan ik vrij tot God naderen".

Genade zo oneindig groot


Heer uw Liefde kocht mij vrij, en uw dood schonk mij het leven.

Ja u deed te veel voor mij, om mij ooit weer prijs te geven.

Zou uw trouw bezwijken? Neen. Dit is Heer, mijn troost alleen.


 

Geen opmerkingen: